Podwyżka – komu się należy?

Dodano: 06.06.2013

Prawdopodobnie większość pracowników uważa, że powinni dostawać wyższe wynagrodzenie. Natomiast nie każdy szef ma ten sam punkt widzenia co podwładny. Komu należy się podwyżka i dlaczego? Jaki moment jest najlepszy na negocjacje z szefem?


Rozmowa o podwyżce na pewno będzie bardziej efektywna po osiągnięciu przez pracownika sukcesu zawodowego, wdrożeniu nowych innowacyjnych pomysłów, zakończeniu realizacji projektu, podpisaniu ważnej dla przedsiębiorstwa umowy. Korzyści przyniesione firmie  przez pracownika są bardzo dobrym argumentem podczas negocjacji z przełożonym. Pracownik może starać się o podwyżkę po podniesieniu swoich kwalifikacji, na przykład ukończeniu kolejnych studiów, kursu języka obcego. Warto negocjować w okresie, gdy wzrosła ilość wykonywanych przez nas zadań i obowiązków.


Podniesienie pensji pracownikowi może i powinno przynieść wymierne korzyści firmie. Podwyżka jest jedną z najbardziej efektywnych metod motywacji. Specjaliści, którzy czują się doceniani w pracy, mają lepszą wydajność, bardziej przykładają się do wykonywanych zadań.


Zarówno pracownik, jak i pracodawca powinni pamiętać, że podwyżka jest korzystna dla obu stron. Podwładny powinien solidnie przygotować się do procesu negocjacji. Szef powinien być otwarty na nowe rozwiązania, uwzględnić oczekiwania pracowników. Takie negocjacje na pewno odbędą się zgodnie z metodą win-win.

 
Jakie cechy powinny charakteryzować idealnego szefa?
Elastyczne formy zatrudnienia - praca zdalna
 
Bank Danych o Inżynierach informuje, ze na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies (tzw. "ciasteczka").
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Aby ta informacja nie pojawiała się więcej, należy kliknąć przycisk Zamknij.
Szersze informacje na temat plików cookies znajdą Państwo w zakładce Polityka prywatności
Zamknij